Atentie!...stai departe!

 Pentru publicarea informatiilor de pe "deealoca.blogspot.com" pe alte site-uri, trebuie precizate sursa şi linkul spre aceasta. Imaginile pot fi preluate doar cu acordul autorului.

marți, 10 februarie 2009

A traii intr-un „glob”…

Cat am fost in vacanta,am inceput sa ies 24 din 24 de ore(nu ca inainte frecventam foarte mult locuinta)…ce-am descoperit intr-o zi?pur si simplu: un glob.Poate va ganditi la faptul ca am intrat intr-un magazin si am gasit un glob dragut de cristal,sau poate va ganditi ca am facut niste cercetari stiintifice(cum sa fac asa ceva?Nici nu ma pricep…) ei bine,”globul” pe care l-am descoperit este un cartier.Da,un cartier din Bucuresti,pe care lumea il iubeste foarte mult,de care are foarte multa grija si pe care nu l-ar abandona niciodata.
Sunt genul de persoana care se plimba non-stop prin tot orasul,mai bine zis,prin toata tara….insa pana acum nu m-am gandit in nici o secunda,ca pot exista oameni care isi iubesc atat de tare cartierul in cat nu ar iesii din el niciodata.Totusi,de ce gandesc asa?De ce nu vor sa vada si alte locuri?Nu este foarte sanatos sa faci naveta dintr-o parte intr-alta, a orasului….insa este mai sanatos sa cresti si sa ramai in permanenta in acelasi loc?
De mici copii am fost educati si invatati ce sa facem si ce sa nu facem.Ni s-au aratat lucrurile bune si cele rele….insa unii dintre noi,au rupt legaturile cu familia,cu locul in care au trait si au ajuns sa cutreiere toata lumea(pot sa marturisesc ca am vaga impresie ca sunt pe drumul cel bun si am sa devin una din acele persoane)..insa ce s-a intamplat,sau mai bine zis ce se intampla cu altii?
Daca un om se obisnuieste cu acelasi loc,nu are curiozitatea sa vada si sa cunoasca mai multe…nu traieste intr-un „glob”?Ce se intampla,atunci,daca acel „glob” se sparge?Omul respectiv nu va supravietuii?Totusi,oricat de ciudata ar fi aceasta situatie,nu ma pot oprii din a ma intreba,cum poate supravietuii cineva,cum isi poate construii cineva o viata,practic in 10m patrati(ma rog,e doar un exemplu)?
Datorita descoperirii mele,am inceput sa inteleg si mesajul acelor desene animate in care animalul ce a trait la zoo,toata viata,se obisnuieste greu si supravietuieste si mai greu,in jungla.Da,cam din acest punct de vedere,compar eu lucrurile:omul este ca si animalul..pe oricine ar cunoaste si orice ar face,va avea intotdeauna in suflet acel sentiment de iubire fata de „globul” sau in care a trait atata vreme.
Cand vine vorba de relatii: o persoana izolata poate convietuii alaturi de o persoana nebuna,caruia ii place sa cutreiere lumea?Daca da,oricat de mult s-ar incerca,la un moment dat,unul va ceda.Oare?
Am inceput din start sa judec persoanele care traiesc intr-un singur loc,care s-au obisnuit numai cu anumite persoane sau rude pe langa ei….insa nu m-am gandit sa ma uit mai atent si la noi,si la cei care facem…navete….daca le pot numii asa.Oare noi nu traim intr-un alt „glob”?Ceva trebuie sa fie neinregula si cu noi….perfectiunea nu exista.Poate ca fiecare avem propriul nostru „glob”,propriile noastre intimitati de care nu vrem sa stie nimeni si pe care nici nu vrem sa le povestim….de fapt,ce tot zic?Cu siguranta ca avem.
Atunci,despre cei care se nasc si mor in acelasi loc fara sa se deplaseze de acolo,pot spune ca traiesc intr-un „glob” mai rezistent,un „glob” care se poate sparge foarte foarte greu…..iar despre noi,cei ce cutreieram peste tot…..despre noi,imi pot pune o singura intrebare: suntem constienti de propriul nostru „glob” sau nu vom recunoaste niciodata in ce stadiu traim cu adevarat?

14 aberatii:

worsakeend spunea...

suntem uneori prea orbii sa ne dam seama..ca defapt,suntem atat de limitati,si ca "globul"nostru e atat de mic,pt dorintele noastre :P

Anonim spunea...

am incercat sa ies din glob sa zbor in lumea mare ... a fost minunat... cat as mai vrea sa pot sa o fac iarasi ... si sa ii iau si pe ceilalti cu mine ... dar ei nu vor sa iasa si nici pe mine nu ma lasa :-(
asa ca iesiti... zburati... fiti liberi/libere... universul din toate punctele de vedere e atat de mare si avem atatea de descoperit ... iar daca poti mai ia si pe CINEVA cu tine :-) o sa te simti mai implinita
Multumesc stii TU pentru CE dar nu era neaparat necesar. Stiu cum sa am grija de mine :-) si sa nu las chiar pe oricine si orice sa treaca de "scutul navei" sufletului meu :-) sau sa ma dea afara din universul tau atata timp cat TU o sa iti doresti sa mai revin si pe aici :-)

Anonim spunea...

:-) ... sa-ti spun ca … am vazut deja lei, elefanti, zebre, rinoceri, girafe, impala ... in libertate, MonaLisa, Guarnica ... in original, castele de vis ... Lacul albastru (e in Maramures) si cascada Rinului :-), Detunatele (tot RO) si ghetarii din Alpi :-) cate ar mai fi de povestit ... Eminescu... Hugo ... Enescu ... muzica veche muzica "noua" ... carti vechi carti "noi" ... dar si cate inca locuri si sfere in care nu am ajuns ... si sper ca o sa ajung totusi in viata asta :-)
Iesi ... din glob si candva daca o sa poti sa ma cauti sa ma iei sa te insotesc in oricare din universurile prin care vei vrea sa iti porti pasii si sufletul ... :-)
Apropo de "pasi" diseara la Opera spectacol caritabil Razvan Mazilu si invitatii sai printre care si AD bun prieten cu RD :-) Stiai? :-)

Poe spunea...

Sunt de acxord cu worsak ;))
Anonim, da' vad ca ai cutreierat lumea, nu gluma :)) Inseamna ca esti o persoana foarte matura :>

Poe spunea...

acord* Scuze, n-am dormit prea mult ;))
@ Anonim: de ce sa nu apuci sa vezi si akte locuri in viata asta? :-? Nu cred ca esti batran/a... Nu?:))

Poe spunea...

alte@ ma,ce naiba am? =))

Honey spunea...

Poe e in love :> Iar faza cu "globul", majoritatii oamenilor se potriveste, poate ca e pacat poate ca nu e. Depinde de fiecare om.

deea spunea...

@worsak: totusi,exista unii dintre noi care isi pot impaca dorintele cu spatiul limitat...am cunoscut multe persoane de genu'...asadar,ei cum reusesc oare?
@anonim: nu imi place ca o anumita persoana sa isi dea cu parerea despre cineva,necunoscand situatia si gandurile omului respectiv,asadar actionez si ii apar pe cei la care tin!
Nu consider ca traiesc intr-un glob,nu vreau sa ma imaginez traind intr-un glob...adica sunt sigura ca as exploda de nervi daca s-ar intampla acest lucru,pentru ca,asa cum am mai spus nu sunt genul de persoana care sa se nasca,sa creasca si sa-si traiasca restul zileleor in acelasi loc....deja am 16 ani si am cotrobait putin prin tara(fara stirea alor mei,bineinteles) si mi-a placut foarte mult..mi-a plau tot ce am trait si tot ce am vazut...intr-adevar e minunat..si nu imi inchipuiam niciodata ca voi zice acest lucru!
Wow,ai vazut foarte multe la viata ta,lucururi minunate de altfel si sunt sigura ca aceste amintiri nu le vei uita niciodata!....fantasic!
In privinta spectacolului,nu stiam nimic despre el,daca mi-ai fi spus mai devreme poate ma mai gandeam daca ma duceam sau nu...nu prea sunt genul operei iar pe AD il pot vedea in mediul nostru comun,la concerte....timpul a trecut,iar relatia a evoluat,din,disperata..am devenit mai calma..si e mult mai bine acum! :P:P
...si totusi ai avea curaj sa ma insotesti,intr-una din aventurile mele prin tara?Eu as fi incantata....plus ca am ramas si cam singura...si parca lucrurile acum sunt mai gri...
@poe: mda,mi-ar placea sa zic si eu asta in cativa ani....iar in ritmul in care o tin,s-ar putea...dar tu poe,ce faci?Stagnezi in globul tau?Sparge-l o data!!!
@honey: sincer nu cred,cred ca poe a devenit "not-love"..si eu zic ca depinde mai mult si de spatiul in care te nasti si cum esti crescut!

Anonim spunea...

Singura? :-) TU niciodata nu ai fost singura si nici nu o sa ramai singura :-) chiar si dupa "divort" :-) Ai grija insa de tine si ai grija pe cine ai alaturi :-) Pastreaza-ti "curatenia", respecta respecta-te si invata-i si pe altii toate ... bune ce sunt in tine!
Iar incepeti cu varsta? :-) Ati uitat ce v-am spus despre varsta si ... alte "dimensiuni" :-)
De vazut si trait ai vazut si tu multe :-) deja :-) si sper ca te-au facut toate sa evoluezi :-) sa recunosti valorile si sa apreciezi ce merita cu adevarat apreciat :-)
...
@poe poe poe :-) am spus de ce nu pot momentan :-) dar esti tare draguta ...

worsakeend spunea...

prea mult mister pt mn,e imbibat de cuvinte ce par a exprima mai mult decat vor sa o arate defapt.

pna la urma..cred ca, "concluzia concluziei",ar fi urmatoarea..avem o viata(fie ea mai buna sau mai rea),avem o varsta(mai mult sau mai putin inaintata),si nu in ultimul rand avem niste vise..pe care imperativ,le vrem realizate(realizabile,sa fiu realist :p )...asa ca nu mai are importanta in definitiv,daca "globul"nostru e mai mare sau mai mic,sau cate sau ce fel de persoane ne populeaza globusorul :))

sa fim fericiti.sanatate..

Poe spunea...

Iar sunt de acord cu worsak :))
@ Anonim: Eu? Draguta? :)) Mersi de compliment, desi eu mereu zic ca-s total opusul dragalaseniei ;))

Anonim spunea...

Deea, consider un lucru bun caci in sfarsit ai inceput sa-ti dai seama de globul in care traiesti. Insa constientizarea granitelor tale este primul pas spre emancipare. Si poate vei vedea dincolo de ziua de maine.

deea spunea...

@anonim: tocmai de-aia am mentionat ca sunt CAM singura pentru ca indiferent de situatie eu nu ma grija de mine si de cine imi e alaturi....cateodata in relatiile cu prietenii,cred ca "tot ce zboara se mananca".
Poate altii nu ma considera buna sau nu imi atribuie calitati....de ce?Nu stiu...sa zicem ca stropul meu de copilarie ar fi de vina....copilarie pe care "o pun" in tot ceea ce fac,si am descoperit ca si asta deranjeaza!
Da,am vazut cate ceva....dar inca sunt la inceput..si in unele aventuri,inca ma mai arunc cu capul inainte!

deea spunea...

@worsak: da,intr-adevar ai dreptate..dar nu toti gandesc asa..unii isi cladesc fericirea pe nefericirea altora,unii isi bat joc si asa sunt multumiti,altii fura..fura vise fura idei etc etc...astfel unii traiesc intr-un glob mai mare,mai puternic si mai inutil decat altii....nu cred ca acest lucru se poate schimba!
@poe:tu pareri proprii n-ai?Inteleg ca esti de acord cu worsak....dar totusi....faptele :)):))
@anonim2: imi va lua ceva timp pana voi vedea dincolo de ziua de maine....insa,sincer,nici nu cred ca vreau acest lucru...cred in deviza mea "Live the moment!" si exact asta vreau sa fac.....ca mai exista "gropi" pe drum,asta e...trec si peste ele!

Trimiteți un comentariu

Hai uimeste-ma....