Atentie!...stai departe!

 Pentru publicarea informatiilor de pe "deealoca.blogspot.com" pe alte site-uri, trebuie precizate sursa şi linkul spre aceasta. Imaginile pot fi preluate doar cu acordul autorului.

marți, 28 aprilie 2009

Cum sa....?

Instantaneu mi-a venit un gand.Am clipit si m-am apucat sa scriu.Despre?Despre cum suntem si lucrurile pe care le facem.Cum?Intr-o maniera simpla...m-am folosit de intrebari,care pot ajunge sa atinga cele mai profunde lucruri din...noi...toti.
Totusi:
Cum sa te bati cand sti ca vei pierde?
Cum sa minti cand sti ca vei fi prins?
Cum sa zambesti cand sti ca maine va ploua?
Cum sa iubesti cand sti ca vei fi ranit?
Cum sa fi pesimista cand toul in jur straluceste?

Cum sa te bati cand poti doar sa treci peste?
Cum sa minti cand poti spune adevarul si te poti bucura?
Cum sa zambesti cand totul iti merge rau?
Cum sa iubesti cand sti ca altii nu se pot bucura de dragoste?
Cum sa fi realist cand totul din jur nu pare a fi in regula?

....sa te bati pentru a-ti apara dorintele.
....sa minti pentru a face ce-ti doresti.
....sa zambesti pentru ca sti ca totul va fi bine.
....sa iubesti pentru ca asta simti,oriunde si oricum.
....sa fi optimist pentru ca ai o singura viata de care trebuie sa te bucuri.

Cum sa treiesti?
Deschide ochii.Nu exista reguli.
....sa traiesti clipa ca si cum ar fi ultima...

P.S: Totul=valabil si pentru mine in unele momente!

20 aberatii:

worsakeend spunea...

deeo,ca de fiecare data mai vi cu o idee,fraza sau alaturare de cuvinte care sa ma uimeasca,de data asta am ramas perplex la "Cum sa iubesti cand sti ca vei fi ranit?"..si ma intreb si eu,cum sa gandesti la modul asta atat de adanc..

ps:aseara te-am vazut in fire,u know cu piesa de teatru,nu eram chiar singur,si pt binele meu(egoistul de mine :)) )mi-am zis sa evit niste zeci de minute de explicatii prietenei mele daca as fi venit sa te salut..:P

Poe spunea...

@worsakeend: Si noi te-am vazut :P
@deea: Mah...merge:)) Alta sclipire de geniu la 2 noaptea sau ce?:)) Sau e inspirata din discutia noastra de aseara ? :)) Pentru ca tot ce ai scris tu acolo poate fi....un indemn, sa zicem, pentru mine, fata fara vointa. :))

deea spunea...

@worsak: pai,cam asta ar fi intrebarea de baza in opinia mea...gen,se pare ca pana la urma toti avem curaj si vointa(vezi poe...?) atunci cand vine vorba de iubire,si totodata se pare ca nu ne mai intereseaza ce se intampla in jurul nostru si nici consecintele...in asa momente,vrem doar sa ne aratam dragostea in multe si multe feluri...

Da,am fost aseara in Fire.Poe ma tot atentiona daca esti tu sau nu....si eu m-a gandit sa stau locului sa nu isc discutii.Te-am salutat cu gandul! :D
@poe: Doamneeeee....nu e pentru tine.L-am scris pentru noi,toti inn general.E bine,ia-l ca pe un indemnn,insa ia-l pe bune si tine-te de fraza ce o ai ca principiu!
Sclipire de geniu la 2 noapte,nu e inspirat din nimic....

iuliana spunea...

pe mine m-a cam lasat masca asta:"cum poti fi pesimista cand totul in jurul tau straluceste?", cred ca era mai cinstit sa pui intrebarea: cum poti sa fi optimista cand totul in jurul tau e gri? sau cu nuante gri...ma rog, nu as putea fi altceva decat pesimista, pt k nimic nu straluceste in jurul meu...

pikchiu spunea...

bobo, cred ca ti-e totul gri pentru ca esti pesimista, nu esti pesimista pentru ca e totul gri (sper ca ai prins ideea :) )

deea spunea...

@bobo: in opinia mea,nu prea gandesti corect din acest punct de vedere.Chiar daca viata ti se pare gri si trista,ar trebuii sa zambesti in fiecare zi...si hei,e viata ta,poti sa faci ce vrei cu ea,poti sa o colorezi,sa o transformi...si daca incepi sa faci asta vei vedea cum totul se schimba,cum toata perspectiva ta se va transforma si ea.Nu mai gandi pesimist pentru ca asta nu te ajuta cu nimic,din contra,sentimentul de "totul e trist si nu mai vreau" te contureaza ca fiind o persoana care nu lupta si care lasa totul asa cum e,care nu vrea nimic frumos inn jurul ei.
Si intrebarea mea era buna,pentru ca nu ai de ce sa fi pesimist cand in lumea ta totul e frumos,cand tu iti faci lumea frumoasa nu ai de ce sa fi morocanos.
Creeaza si trannsforma totul,te va ajuta!
@pikchiu: dap,ai mare dreptate :P:P

iuliana spunea...

@poe: da am prins ideea:-j stay chill
@deea: nu ma refer aici la viata mea, crede-ma am o viata colorata, imi place sa fac diverse chestii(mai ales bratari colorate:D), doar ca ma refer la viata in general, sunt oameni ce se leaga la cap fara sa ii doara, sunt oameni pt care viata nu e ceea ce vor, ei de ce trebuie sa fie optimisti in lumea lor gri? pe degeaba isi fac sperante si pe urma isi dau seama ca au fost doar vise fara niciun rost, vise frumoase, ar fara nicio finalitate concreta si aplicabila in viata lor... nu ma refer la mine, dar cred ca ajuta mai mult sa fii pesimist decat optimist!

deea spunea...

@bobo: Acei oameni despre care tu vorbesti au cea mai mare nevoie de optimism,deoarece prin acest atuu pot depasii mai usor obstacolele si pot vedea mai bine realitatea,si anume ca lucrurile nu sunt atat de grave precum considera.
Daca iti creezi un vis,TU trebuie sa fi cel care sa-l faca realizabil.TU trebuie sa lupti,sa zambesti orice ar fi si sa spui "da,pot sa fac asta,pentru ca asta imi doresc!".
Crede-ma nu te ajuta pesimismul,el doar te afunda intr-o grota din care nu mai ai scapare....iar cel mai important,daca gandesti pesimism,lucrurile vor lua o intorsatura de acest gen,pentru ca tot TU le mobilizezi sa se intample astfel,fara sa-ti dai seama...in schimb daca esti optimist si fericit,totul va fi la fel in jurul tau.
Exemplu?Daca pana acum as fi gandit pesimist in tot ceea ce-am facut,acum eram pedepsita pe viata sau mai rau,chiar moarta.
Nu pesimismul si gandurile gen "o sa mor sau viata mea e nenorocita de acum in colo" m-au salvat de la moarte,ci pur si simplu zambetul cu care ma trezeam in fiecare dimineata intre cei 4 pereti si gandul "mai am x zile pana cand voi ajunge acasa.Mai am cateva minute pana la urmatorul concert etc,etc,etc".
Spun ca mai bine sa visezi frumos decat sa traiesti non-stop cu frica si cu senzatii gen "o sa iasa prost" sau "asta nu se va intampla niciodata".TU trebuie sa-ti inveti creierul cum sa gandeasca,nu el pe tine!

iuliana spunea...

imi pare rau sa te contrazic, dar daca esti pesimist ti-e mult mai usor sa iti recunosti infrangerea in lupta de care vorbesti, adica nu ai asteptari mari, insa continui sa lupti, dar crezand ca totul va fi bine(un cliseu pe care nu il prea admit)si cand vezi cum cazi in acea grota din care nu mai ai scapare, in momentul acela simti ca nu mai ai puterea sa te ridici, si asta pentru ca ai indraznit sa crezi prea mult in cliseu asta banal:"nu-i nimic, totul va fi bine", dar daca ai o doza de pesimism, macar un strop, te ridici de acolo, poate, stiind ca daca vei cadea, stii cum sa te ridici din nou. Ambitia nu e egala cu optimismul. dimpotriva daca esti optimist te vei astepta la mult prea multe lucruri bune in viata. nu fac referire la genul ala de pesimism:"mama, daca nu iau 8, imi tai venele!", ma refer la pesimismul acela cu influente de optimism, daca pot zice asa, gen: "am stiut la teza, dar nu ma astept la mai mult de 7!", daca esti pesimist, te astepti la orice el de esec, iar cand vezi ca ai reusit totusi ceva, esti foarte multumit de propria persoana si asta te ambitioneaza!
in opinia mea pesimismul e egal cu ambitia, pentru ca te impinge la mai mult, e un imbold de care avem nevoie...
gata, deja aberez...

deea spunea...

@bobo:Pesimismul nu e egal cu ambitia.Ambitia poate avea multe invelisuri:poate ideparta tot ce e frumos din jurul unei persoane daca e dusa la extreme sau ii poate aduce multe satisfactii,asta daca e controlata..iar referitor la ceea ce ai spus tu ca tie mai usor sa treci peste toate daca esti pesimist,ai bine nu cred,pentru ca atunci cand cineva e optimist e putin optimist si cu capul,gen: a visat si lucrurile i-au iesit pe jumatate,a zis "ok,merg mai departe,o sa fie bine a doua oara"...daca esti sigur pe tine si iti vorbesti pozitiv,chiar daca gresesti(toata lumea greseste si clacheaza,doar suntem omanei) te poti ridica usor pentru ca sti sa te bucuri de orice.Daca un pesimist cade mai rau decat se astepta?Ce face?Ramane pe ganduri si se afunda si mai rau prin propriile vorbe....Acum,depinde si de fiecare persoana,cum gandeste si cum actioneaza! Am mai spus:trebuie sa ai si cap,nu numai sentimente(de orice culoare ar fi ele)

iuliana spunea...

un pesimist nu cade niciodata mai rau decat se asteapta, pentru ca se asteapta sa cad mult mai rau, da se afunda, dar se poate ridica pentru ca stie unde va cadea. decat sa traiesti inconjurat de vise, idealuri si sperante si cand iti dai seama ca nu ai realizat nimic din tot ce ai visat, omu ala se afunda mai mult decat un pesimist. un opimist nu stie ca de fapt bataie doare, pe cand unul care nu isi face vise, dar traieste clipa fara niciun plan facut de acasa, e obisnuit cu bataia si a aflat demult ca ea doare, si doare rau! nu poti sa comanzi o cafea si sa speri sa aiba si zahar, o comanzi si astepti sa o gusti si spui, daca e amara: ma asteptam la asta! cafeaua nu se indulceste singura, daca tu speri! important e cate lovituri poti incasa si indura, nu cate dai!

Poe spunea...

@bobo: Fara suparare...da' ce idee ai prins?:)) Nu eu am scris aia, ci pikchiu :D

deea spunea...

@bobo: toata lumea se afunda mai rau decat se asteapta la un moment dat..si deja,in acest punct am depasit subiectul pesimism si optimism si am dat in altele care nu mai au nici o legatura.
Ok,nu am zis ca trebuie sa visezi non-stop si sa nu te astepti si la cateva chestii naspa de la viata,insa sa nu faca nimeni din asta o obisnuinta...pentru ca viata nu inseamna nici un camp cu multe floricele si fluturasi,insa nici un ring de box,este....mie imi place sa o aseman cu o mancare,are toate ingredientele si daca ii lipseste unul e nasol....
...si din nou spun,tot ce ai mentionat tu are lageatura si cu gandirea fiecaruia.Eu una,prefer sa plec si sa-mi repet de n ori "ce misto va fi.nu afla mama.o sa fie super"....decat sa fiu bantuita de fraze gen "aoleo ce ma fac" si de mii si mii de alte prooozitii care imi inrautatesc psihicul,si nu ma lasa sa ma bucur de moment...

iuliana spunea...

@poe: my bad:D am vrut sa scriu pikchiu, dar mi-a iesit poe;))sorry
@deea: da, ai dreptate! serios, ma refeream mai mult la faptul ca nu tre' sa ai multe si mari asteptari! mi-a placut asemanarea pe care ai facut-o si cred ca e foarte bine sa gandesti ca nu te va prinde mama, facand diverse chestii, eu, insa ma refeream la genu ala de oameni care au multe sperante si cred in ele orbeste, la oamenii aia care nu vad ca lumea e gri insa ei cred ca maine tot griul se va transforma, la rasarit in roz...in rest, tre' sa recunosc(fiind foarte incapatanata) ca ai dreptate! jos palaria! peace!

deea spunea...

@bobo: sa sti ca si persoanele care cred orbeste in ceva si nu vad gri-ul din jurl lor,daca au suficienta putere si mai ales credinta se pot trezii a doua zi dimineata intr-o lume roz...de ce afirm asta cu multa certitudine?Pentru ca mai am si eu momente in care sunt asa,si reusesc sa transform totul...de ce?Pentru ca iubesc si cred...si sentimentele sunt cele mai puternice arme iar dragostea e cel mai puternic drog care invaluite totul intr-o alta panza.
Asadar,daca ai minte si ai sentimente din belsug si mai ales daca sti sa le folosesti,poti muta muntii din loc....Gri-ul poate devenii alta culoare doar daca o persoana crede si trimite lumina unei anume situatii!

P.S:Be chill,imi plac discutiile in contradictoriu:daca am dreptate,se mai adauga o bila alba la capitolul "sigura pe mine",iar daca n-am,mai invat cate ceva...

iuliana spunea...

mah, la mine s-a transformat griul intr-o culoare care imi place mai mult, adica verde, si imi place sa imi sustin punctu de vedere decat sa dau dreptate din prima unora...>:D<

deea spunea...

@bobo: e misto si verde :P:P Normal ca trebuie sa iti sustii punctul de vedere,asta sa faci intotdeauna,te ti cu dintii de el pana se satura lumea de langa tine :P:P

iuliana spunea...

cum de nu ai plecat si tu la mare? ca doar e 1 mai...

pikchiu spunea...

tre sa fie vita la MTV. ori a fost? azi sau maine...

deea spunea...

@bobo: din lipsa de bani si de minciuni...bine,mai mult din lipsa de bani,trebuie sa recunosc!
@pikchiu: Vita a cantat pe 1 mai la Costinesti,iar pe 2 mai vor canta la Bucuresti!

Trimiteți un comentariu

Hai uimeste-ma....