Atentie!...stai departe!

 Pentru publicarea informatiilor de pe "deealoca.blogspot.com" pe alte site-uri, trebuie precizate sursa şi linkul spre aceasta. Imaginile pot fi preluate doar cu acordul autorului.

luni, 16 martie 2009

Decor…

O perioada am trait printre mii si mii de cortine,alta perioada am fost personajul principal din piesa de teatru….iar,in aceasta perioada,m-am
regasit,m-am descoperit undeva pe „scena” intre personajul principal si cel secundar.
Am auzit de cele mai multe ori,aceiasi poveste,cum ca viata este un decor sau o piesa de teatru bine sau prost jucata.Oare?Oare aceasta filozofie este adevarata,sau noi vrem sa o transformam intr-o realitate?
Frica…pe care fiecare dintre noi o simte,pentru ceva anume…fobiile care ne inconjoara,ne modifica,ne fac sa gandim altfel si sa percepem altfel lucrurile…si intr-un final ne fac mai tristi,mai ingroziti…asadar,presupusa piesa de teatru este intotdeauna o drama,fie ca vrem sau nu!
Explicatii?Avem intotdeauna nevoie de ele,fie ca le spunem prietenilor sau rudelor,fie ca sunt minciuni sau adevaruri…si din nou,rezulta modul cum gandim si cum ne prefacem.De ce?De ce totul se complica,asemenea unei scenete?De ce,orice teorie de-a mea ne duce catre un decor,pustiu sau plin de expereiente?
Dragostea….si ea,cea care face parte din structura moleculara a fiecaruia dintre noi,este amara sau dulce,este impartasita sau nu si cu toate ca nu vrem,este pretutindeni,purtand o masca sau doar „hainele” de zi cu zi.
Relatiile?Da,din nou ele,din nou cele care stau la baza sentimentelor noastre…ne ametesc,ne umbresc viata sau o transforma intr-un „camp” plin de soare si flori.Cum ne comportam noi,fata de ele?Nu prea stim sa le pretuim,sa le decoram…chiar sa le intelegem….deci avem nevoie de mai multa atentie.
Societatea?La ce ne ajuta?In ce ne transforma?Poate,doar in niste animale dornice de vanatoare,sau in niste monstrii pregatiti oricand sa omoare pentru binele si siguranta lor.
Durerea?O simtim oricand si oriunde,o transformam intr-o molecula care trebuie sa traiasca intotdeauna inauntrul nostru…de ce?Poate asa ne place..poate zilele in care am cunoscut-o atat de bine,ne-au facut sa iubim mai mult suferinta,decat lucrurile pozitive….suntem ciudati,conform personajelor din teatru.
Lacrimile sau zambetele….acele „masti” care ies intotdeauna in evidenta…acele descarcari ale sufletelor noastre…..poate niste dorinte,poate niste simple caracteristici care ne schimba si mai mult.Ar trebuii sa zambim mai mult si sa nu plangem niciodata,insa se pare,ca noi facem exact invers…parca,lacrimile curg mai usor,iar zambetele sunt undeva departe,probabil zac si rad de noi.
Drmurile….cele care au un cel mai important rol in vietile noastre.Cateodata le tinem departe si pe ele,nu putem pasii sau nu vrem,cu siguranta ne este frica….sau avem alte motive?Am asemanat drumurile vietii,din totdeauna cu oportunitatile,pe care vrem sa le luam sau nu.Am facut oare bine?...hmmm,poate ca nu voi sti niciodata…numai daca o sa-mi urmez in continuare drumul pe care l-am inceput.
Asadar am definit si decorul…..cum?Prin tot ce am descris mai sus…prin tot ce am povestit despre tot ceea ce ne inconjoara sau despre tot ceea ce simtim,mai bine zis.Suntem intotdeauna personajele principale in piesa noastra de teatru,si cel mai important suntem si cei care avem cel mai frumos decor…pentru ca ni-l construim singuri….

7 aberatii:

worsakeend spunea...

si cred k decorul ar fi complet..si cu "regretele"noastre..pt ca fiecare din noi ar fi vrut sa faca/schimbe ceva la un momentdat in trecutul sau..

deea spunea...

normal,deja regretele au ajuns atat de adanc in sufletele noastre incat de-abea se pot vedea in decor....insa exista si ele undeva ascunse...

Poe spunea...

Totusi... decorul nostru ar trebui sa fie in armonie si cu decorurile celorlalti... chiar daca asta nu se prea intampla :P

Anonim spunea...

interesant blogu' tau...chiar il citesc de ceva timp incoace...interesante idei...

Anonim spunea...

stii deea, lumea nu prea mai merge la teatru ca pe vremuri. sunt prea multe piese proaste, sau prea multi oameni fara timp/ fara sa stie ce e aia o piesa de teatru. iar cei care merg asteapta sa vada ceva de calitate, altfel nu se mai intorc altadata, ba mai mult o sa-si ceara banii de bilet inapoi. nimeni nu-si doreste sa vada o piesa proasta.
oate ca vietile noastre sunt intr-adevar niste piese de teatru. nu stiu. dar daca sunt, am face bine sa le facem speciale ca sa avem spectatori. altfel o sa realizam ca le-am scris in van.

mi-a placut enorm cum ai scris asta: "Ar trebuii sa zambim mai mult si sa nu plangem niciodata,insa se pare,ca noi facem exact invers…parca,lacrimile curg mai usor,iar zambetele sunt undeva departe,probabil zac si rad de noi." ma asteptam sa zici "ar trebui sa zambim mai mult si sa plangem MAI PUTIN", dar poate sunt eu prea pesimista, iar tu, din contra! :)

deea spunea...

@poe: nu poe,viata noastra,scena si piesa noastra de teatru sunt unice si ne evidentiaza pe noi insine...anumite elemente din decor se regasesc si in alte parti,insa intotdeauna cinneva va avea ceva in plus sau in minus...asadar,armonie totala nu va aveam cum sa fie niciodata...
@bobo: mersi mult.....cam asta sunt eu,plina de idei pe care le tot astern pe hartii sau pe blog-uri....si imi place mult asta :D

deea spunea...

@pikchiu: da,stiu cam ce face lumea...adica,cam ce facem noi....si bineinteles ca nu prea facem bine...insa,totusi poate de aceea nu mai mergem la teatru,pentru ca viata noastra este un specatcol mult mai plapitant decat o piesa in adevartul sens al cuvantului...
...nu cred ca esti pesimista,cred ca esti realista...eu cateodata sunt urcata pe un norisor..si cred,si sper prea mult in ceva imposibil...

Trimiteți un comentariu

Hai uimeste-ma....